Friday, February 27, 2009

افسانه ی سه برادر

شاید هنوز انیمیشن " افسانه ی سه برادر" رو یادتون باشه. تلویزیون ایران سالها قبل مجموعه ی عروسکی این داستان رو به کارگردانی " کیهاچیرو کاواموتو " از شبکه ی یک سیما پخش کرد. مجموعه ای که من به شدت دوستش داشتم. چند سال بعد ، مجموعه ی کارتونی این افسانه هم از تلویزیون پخش شد. هرچند داستان مجموعه تغییری نکرده بود و همچنان جذاب بود، نسخه ی کارتونی این مجموعه به کارگردانی "سِیجی اوکودا" بر اساس منگای (کتاب مصور) "میتسوترو یوکویاما" ، به اندازه ی نسخه ی عروسکی دلنشین به نظر نمی رسید.
چند وقت پیش وقتی با یک سایت دایرة المعارف انیمیشن های ژاپنی آشنا شدم، سعی کردم چند تا از انیمیشن های دوره ی بچگیم رو پیدا کنم و یکی از اونها، " افسانه ی سه برادر " بود. مشکل اصلی اینجا بود که من اسم واقعی و اریجینال این مجموعه رو نمی دونستم. خلاصه ی مطلب این که بعد از کلی جستجو از طریق ژانر، تونستم پیداش کنم. وقتی اسم انگلیسی مجموعه رو دیدم، افسانه ی سه قلمرو پادشاهی، تازه متوجه شدم که کارتون مورد علاقه ی دوران بچگیم از روی یکی از معروف ترین و قدیمی ترین کتاب های چین ساخته شده.
مدت مدیدی بود که قصد داشتم یک یا چند تا از آثار کلاسیک ادبیات شرق دور رو بخونم و حالا به نظر فرصت خوبی میومد. کتاب رو در دو جلد با قیمت خیلی خوب پیدا کردم و خریدمش. وقتی کتاب ها به دستم رسید، کمی شکه شدم. هر جلد از کتاب ها حدود 800 صفحه است. جلد اول رو شروع کردم و تازه 40 صفحه ی اولش رو خوندم. کتاب جالبی به نظر می رسه و امیدوارم که بتونم به راحتی تمومش کنم.

**با تشکر از مریم که لینک مربوط به مجموعه ی عروسکی "افسانه ی سه برادر" رو برام فرستاد.

4 comments:

علی فتح‌اللهی said...

از الان حاضرم وقت بگیریم ببینم من زودتر دکترام رو میگیرم یا تو زودتر این کتاب رو تموم میکنی؟

شوخی کردم خواستم یه انگیزه داده بشم که حتمن تا تهشو بخونی

Maryam said...

منم اون نسخه ي عروسكيش رو خيلي دوست داشتم. واقعا خوب و جذاب ساخته شده بود. ولي از كارتونش فكر كنم يه قسمتش رو هم كامل نديدم.
منم برات آرزوي توفيق روز افزون در خوندن اين كتاب دارم. :)

Forough said...

مرسی از تشویق هاتون. علی جان ،این روزها که سرم شلوغه گاهی فکر می کنم که مانی هم دکتراش رو قبل از این که این کتاب تموم بشه میگیره چه برسه به شما ؛) ولی امیدوارم به زودی وقت آزاد بیشتری برای خوندنش پیدا کنم چون واقعا از این کتاب خوشم اومده.

Anonymous said...

ممممم یادش بخیر چه روزگاری