Wednesday, July 4, 2007

زندانی تهران

کتاب زندانی تهران را میان لیست کتابهای منتخب فصل کانادا دیدم. کتاب اتوبیوگرافی مارینا نعمت است. زنی که در نوجوانی شاهد رویدادهای انقلاب اسلامی بوده و در سال 1361 به اتهامی نامعلوم و غیر حقیقی بازداشت و به انواع مختلف شکنجه می شود و تا پای تیرباران میرود . یکی از نگهبانان زندان که از آشنایان دور رهبر است مانع تیرباران مارینا میشود به شرط آن که مارینا که مسیحی است ، مسلمان شود و با او ازدواج کند. وی ناچار تن به ازدواج می دهد و تنها زمانی از این وضعیت نجات می یابد که شوهرش،علی، توسط مخالفین رژیم ترور میشود. او مجددا به زندان می افتد ولی این بار خانواده ی علی او را یاری می کنند. مارینا پس از رهایی از زندان با کسی که دوست دارد ازدواج کرده و در سال 1370 به کانادا مهاجرت می نماید .

6 comments:

Anonymous said...

فکر کنم مشابه این داستان رو خیلی خونده باشم.
انگار همه از روی دست هم کپی کرده باشن و فقط اسم ها و مکان ها عوض شده باشه.

البته منظورم این نیست که اتفاق نیفتاده چون برای فامیل خودمون هم اتفاق مشابه افتاده.

علي دهقانيان said...

من هم دقيقا همين نظر رو دارم.اين داستانی هست که در آن دوران ظاهرا مکرر اتفاق افتاده. بالاخره خدا رو شکر که عاقبت به خير شده

Naser said...

من فقط یک یا دو نمونه سراغ دارم.

علی فتح‌اللهی said...

داستانهای دردناکی هستن که متأسفانه اتفاق افتادن ولی البته خیلیها هم تو این هیر و ویری سعی کردن با تمسک به دروغ به کشورهای غربی پناهنده بشن که البته تعدادشون در قیاس با موارد واقعی به نظر من خیلی کمه

Anonymous said...

agha age link download ketabaro dari baraye man email kon
morteza_but@yahoo.com

Anonymous said...

agha age link download ketabaro dari baraye man email kon
morteza_but@yahoo.com