Friday, January 2, 2009

فصل فیلم

من این موقع از سال رو به دلایل خیلی زیادی دوست دارم. حال و هوای شب یلدا، برف، جشن سال نو میلادی و خیلی چیزای دیگه! ولی یکی از مهم ترین چیزایی که باعث میشه همیشه چشم به راه این موقع از سال باشم، اکران شدن فیلم های خیلی خوبه. این فصل همه ی کمپانی های معروف فیلم سازی برگ های برنده شون - یا به نوعی فیلم های قابل عرض در جشنواره های مختلف فیلم- رو اکران می کنن. جوایز"گولدن گلوب" و بعدش هم "اسکار" و به دنبالشون خیلی از جشنواره های معتبر فیلم در سراسر دنیا ، فیلم های منتخب آمریکاییشون رو از بین همین فیلم های پاییزی /زمستانی نامزد می کنن.
امسال هم از اواخر نوامبر تا چند روز قبل از کریسمس و بخصوص روز کریسمس، فیلم های داغ سال اکران شدن. من هم که از چند ماه قبل منتظر اکران این فیلم ها بودم ، از کوچک ترین فرصتی برای رفتن به سینما استفاده کردم و خواهم کرد (البته دارم سعی میکنم به حساب بانکیم توجهی نشون ندم)
تا الان چند تا از فیلم هایی رو که توی لیستم داشتم دیدم :

The Curious Case of Benjamin Button (My Rating: 9/10)
Doubt (My Rating: 8/10)
Burn After Reading (My Rating: 9/10)
In Bruges (My Rating: 8/10)
WALL·E (My Rating: 9/10)

هنوز فیلم هایی هستن که یا به زودی اکران می شن یا اکران شدن و من هنوز فرصت دیدینشون رو پیدا نکردم ولی حتما می بینمشون:
Frost/Nixon
Revolutionary Road

Slumdog Millionaire
Milk
Changeling
Gran Torino
Maria Larssons eviga ögonblick
و چند تا فیلم دیگه که احتمالا صبر میکنم تا دی وی دیشون به دستم برسه. بعد از این که چند تا دیگه از این فیلم ها رو دیدم به احتمال زیاد، 2-3 تا شون رو مفصل تر معرفی می کنم. اگر شما هم یکی یا چند تا از این فیلم ها رو دیدین دوست دارم نظرتون رو بدونم.

1 comment:

Mehdi said...

من تا حالا Burn after reading, In Bruges v Wall-E رو دیدم.
بعدا که بیشتر دیدم، بیشتر صحبت می کنیم.